onsdag 4 april 2012

Hubotar på universitetet?

Välj bland 200 program och 1900 kurser

Jag är nog inte riktigt med......

Jag fattar inte varför vårt universitet ska locka studenter genom dessa bilder av något slags utslätade opersonliga hubotar.Vad är budskapet? Blir man så utslätad av att gå här eller vill vi forma hubotar till människor?

Men det finns säkert någon intelligent tanke på en reklambyrå och det är ju inte i första hand 60+ -are som ska rekryteras så jag borde kanske inte lägga mig i......

Jag går ut i bloggosfären för att se om de som är i rätt ålder har några kommentarer om våra affischer. Där hittar jag på Tobias Boströms utmärkta översikt över andra universitets rekryteringsaffischer  också i kommentarsfältet en synpunkt på Stockholms Universitet:

"Frågan är så klart varför du inte tog upp Stockholm universitets reklamskyltar på sönderredigerade ungdomar som ser ut som hubotar. Det bästa är dock bakgrunden. En bild på en stor väg som antagligen ska föreställa Stockholm. För att det är det enda SU har att erbjuda. Sthlm. (och så måste du vara lika len som en hubot för att passa in hörru)"

Sök i vår utbildningskatalog trots hubotarna! Eller gå direkt till kulturgeografiska institutionens många alternativ: Kurser och program.

Inga kommentarer: